انواع گوشواره: معرفی جدیدترین مدل طراحی گوشواره در سال 2024 + تصویر

دوست دارید که وقتی به مجلسی می‌روید یا به یک دورهمی دوستانه دعوت شده‌اید، همه چشم‌ها را مسحور خود کنید؟ یا برایتان مهم است که همیشه ظاهر خوبی داشته باشید و وقتی به آینه نگاه کنید از استایل لذت ببرید؟ هدفتان از هر نوع که باشد اضافه کردن جواهرات به پوششتان می‌تواند کمک زیادی کند. یکی از قطعات جواهر که تاثیر زیادی در صورت ما می‌گذارد گوشواره است. گوشواره‌ها انواعشان آنقدر زیاد است که گاهی اوقات آدم نمی‌داند که کدام را بینشان انتخاب کند. اما چیزی که مسلم است این است که شما انتخاب‌های زیادی برای تهیه گوشواره دارید. با این حال، آیا شما می‌دانید که انواع گوشواره چه هستند؟ و شما چطور می‌توانید بهترین گوشواره را برای خود انتخاب کنید؟ در این مطلب از زرنگار به معرفی انواع گوشواره حلقه ای، گوشواره آویز، گوشواره میخی، گوشواره قلاب دار، گوشواره کلیپسی، گوشواره لوستری، گوشواره اهرمی، گوشواره بخیه ای، گوشواره قطره ای، گوشواره فشرده، گوشواره دکمه گوش، گوشواره جکت و گوشوراه خزنده خواهیم پرداخت.

گوشواره چیست؟

تعریف گوشواره به زبان ساده یعنی قطعه‌ای جواهر که ما از گوشمان آویزان می‌کنیم. با این وجود، سابقه پوشیدن گوشواره توسط بشر قدیمی است و باستانی‌ترین مورد ثبت شده آن به ۳۰۰۰ سال قبل برمی‌گردد. جالب توجه است که گوشواره در فرهنگ‌های مختلف نمادهای متفاوتی داشته است. برای مثال، در تمدن‌های باستانی مثل مصر و روم، اشرافیان از گوشواره برای نشان دادن قدرت و ثروتشان استفاده می‌کردند. همچنین، در ایران باستان هم زنان و مردان گوشواره به گوش می‌کردند و اعتقاد داشتند که گوشواره‌ها می‌توانند از آنها در برابر نیروهای شیطانی و بدخواه محافظت کنند.

اما امروزه پوشیدن گوشواره اغلب بین زنان و مردان صرفاً به عنوان یک قطعه جواهر و زیبا کردن استایل استفاده می‌شود. برای همین، جواهرسازان گوشواره‌ها را از فلزات مختلف و با سنگ‌های قیمتی یا در شکل ساده می‌سازند. به این ترتیب، گوشواره‌ها انواع زیادی دارند که ما در ادامه این مطلب چند تای آنها را برایتان معرفی خواهیم کرد.

جهت مشاهده و  خرید گوشواره اسم به گالری طلا زرنگار مراجعه فرمایید.

مدل های گوشواره

انواع گوشواره: 1. گوشواره حلقه‌ای

گوشواره‌های حلقه‌ای می‌توانند نازک، ضخیم یا حالت لوله‌ای داشته باشند. همچنین، سبک آنها می‌تواند ساده باشد یا جواهرساز می‌تواند در آنها سنگ‌های قیمتی را هم قرار دهد.

اگر به دنبال گوشواره‌ای راحت با مدل کلاسیک می‌گردید، گوشواره حلقه‌ای (Hoop) برای شما انتخاب خوبی است. گوشواره‌های حلقه‌ای معمولاً از لحاظ طراحی دایره‌ای هستند، منتها مدل‌های جدیدتر آنها دارای شکل‌های بیضی، مربعی و حتی الماسی شکل هم هستند. جواهرسازان معمولاً این گوشواره‌ها را با یک چفت و بست به هم متصل می‌کنند که شما می‌توانید آنها را از گوشتان رد کنید. 

برای  خرید پلاک اسم  و اطلاع از قیمت محصولات به ویترین محصولات ما مراجعه کنید!

معرفی گوشواره مدل حلقه‌ای

انواع گوشواره: 2. گوشواره آویز

در کل، مدل گوشواره‌های آویز اینطوری است که با حرکت تکان می‌خورند و اگر طراحیشان پر از سنگ باشد هم نور را بازتاب می‌کنند. با این وجود، اگر شما بخواهید، می‌توانید مدل‌هایی را پیدا کنید که طراحی مینیمال و ساده‌ای دارند و طولشان کوتاه‌تر است.

آیا مدل گوشواره‌ای را دوست دارید که مدام تکان می‌خورد و نور جلوه آن را بیشتر می‌کند؟ در این صورت، گوشواره‌های آویز (Dangle) گوشواره‌های زیبایی برای گوش‌های شما خواهند بود. گوشواره‌های آویز گوشواره‌های درازی هستند که از زیر لاله گوش رد می‌شوند و برخی از انواع آن‌ها طولشان آنقدر بلند است که حتی به شانه هم می‌رسند.

برای  خرید دستبند اسم  و اطلاع از قیمت محصولات به ویترین محصولات ما مراجعه کنید!

 گوشواره مدل آویز

انواع گوشواره: 3. گوشواره میخی

برخی از جواهرسازان هم می‌توانند طراحی گوشواره میخی را متراکم‌تر کنند و از سنگ‌های بیشتری برای ساختن گوشواره میخی استفاده کنند. همچنین، به خاطر طراحی مینیمالی که گوشواره میخی دارد شما می‌توانید آن را با انواع مدل لباس و قطعات جواهرتان تطبیق دهید.

در صورتی که به دنبال مدل گوشواره‌ای می‌گردید که طراحی ساده و مینیمالی داشته باشد، گوشواره میخی (Stud) انتخاب خوبی است. گوشواره‌های میخی یک انتهای میخی دارند که شما می‌توانید آنها را در گوش فرو کنید. سپس، با چفت خود گوشواره می‌توانید این گوشواره را در جای خود محکم نگه دارید. به خاطر این مدل طراحی، گوشواره‌های میخی معمولاً شکل دایره‌ای، مربعی و … دارند و معمولاً از مروارید و سنگ‌های دیگر ساخته می‌شوند. در اغلب اوقات فقط یک مهره یا یک مروارید است که در مرکز گوشواره میخی قرار دارد. 

گوشواره مدل میخی

انواع گوشواره: 4. گوشواره قلاب دار

گوشواره‌های قلاب‌دار (Hook Earring) گوشواره‌هایی هستند که قسمت پشتی‌شان شبیه به قلاب ماهیگیری است.. در کل، این نوع گوشواره مثل گوشواره حلقه‌ای نیست که چفت و بست داشته باشد. شما این قلاب را وارد سوراخ لاله گوشتان می‌کنید که از آن طرف لاله گوشتان در می‌آید. خوبی گوشواره‌های قلاب‌دار این است که شما خیلی راحت می‌توانید آنها را گوشتان کنید. برای همین، آن‌ها طراحی‌های متنوعی دارند. برای مثال، گشواره‌های قلابدارمی‌توانند طراحی مینیمال یا مختصر داشته باشند یا از نوع پر زرق و برق، آویز، لوستری و … باشند.

 گوشواره مدل قلاب دار

انواع گوشواره: 5. گوشواره کلیپسی

دوست ندارید گوشواره را از سوراخ گوشتان رد کنید؟ آیا هر موقع که گوشواره را وارد سوراخ گوشیتان می‌کنید درد می‌گیرد؟ در این صورت می‌توانید از گوشواره کلیپسی (Clip-on Earring) استفاده کنید. گوشواره‌های کلیپسی از نوعی هستند که انتهایشان تیز نیست و شما مجبور نیستید که آنها را برای پوشیدن وارد لاله گوشتان کنید.

این گوشواره‌ها مکانیسمی دارند که مثل یک گیره یا کلیپس گوشواره را به گوشتان می‌چسباند. برای همین، اگر شما آن را به طرز صحیح بپوشید هیچ دردی نخواهد داشت. با وجود اینکه گوشواره‌های کلیپپسی الان خیلی محبوب نیستند، جالب است بدانید که آنها در گذشته. در ده‌های 1920 تا 1950 در آمریکا خیلی رایج بودند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد دستبند های طراحی شده به مطلب  معرفی 13 مدل طراحی دستبند مردانه و زنانه مراجعه فرمایید.

 گوشواره مدل کلیپسی

انواع گوشواره: 6. گوشواره لوستری

گوشواره‌های لوستری سابقه‌ای قدیمی دارند و در گذشته پوشیدن آنها در مناطق خاورمیانه، یونان و هند رایج بوده است. حتی برخی از باستان‌شناسان توانسته‌اند که تکه‌های قدیمی گوشواره‌های لوستری را پیدا کنند که به قرن پنجم قبل از میلاد هم باز می‌گشت.

گوشواره‌های لوستری (Chandelier Earring) به خاطر رقص نوری که روی طراحی زیبا و ظریفشان می‌افتد، به این نام معروف شده‌اند. معمولاً گوشواره‌های لوستری از نوع آویزان هستند که نقطه اتصال آنها به لاله حالت میخی، قلابداری یا کلیپسی است. طراحی خودشان هم ظریف دارد و اغلب پر از سنگ‌های قیمتی، الماس یا مروارید است که نور را بازتاب می‌کند. 

گوشواره مدل لوستری

انواع گوشواره: 7. گوشوارِه اهرمی

گوشواره‌های اهرمی از نوع گوشواره‌های چفت و پستی هستند. با این تفاوت که طراحی چفت و بست آنها کمی با طراحی گوشواره‌های حلقه‌ای و معمولی فرق می‌کند. در حقیقت، طراحی گوشواره اهرمی حالت بیضی شکل دارد که باعث می‌شود پشت گوش محکم بسته شود. برای همین، شما نگرانی بابت باز شدن و افتادن گوشواره خود نخواهید داشت. طرح‌های گوشواره‌های اهرمی هم متنوع هستند. اما بیشتر آنها طراحی کوچکی دارند و اکثراً دارای یک سنگ یا یک آویز سنگدار هستند.

 گوشوارِه مدل اهرمی

انواع گوشواره: 8. گوشوارِه بخیه‌ای

خیلی از گوشواره‌های بخیه‌ای فقط یک سوراخ در لاله گوش دارند. اما بقیه هم هستند که می‌توانند از دو سوراخ گوش رد شوند. همچنین، جواهرسازان برای این گوشواره‌ها سنگ‌های قیمتی، شکل‌های هندسی یا نوارهای فلزی را می‌سازند.

اگر دلتان گوشواره‌هایی با طراحی ظریف می‌خواهد، گوشواره‌های بخیه‌ای (Threader earrings) برای شما انتخاب خوبی هستند. گوشواره‌های بخیه‌ای طراحی زنجیری بسیار ظریفی دارند که شما یک انتهای آنها را از گوشتان رد می‌کنید. به این ترتیب، نیمی از آن از یک طرف گوشتان و نیمه دیگر از طرف دیگر گوشتان آویزان خواهد بود. به خاطر این نوع طراحی، گوشواره‌های بخیه‌ای حالت آویزان دارند و با حرکت شما حرکت می‌کنند. 

گوشوارِه مدل بخیه‌ای

انواع گوشواره: 9. گوشوارِه قطره‌ای

آیا به دنبال سبک گوشواره‌های آویزی می‌گردید که طراحی مختصر و مینیمالی داشته باشند؟ در این صورت، گوشواره‌های قطره‌ای (Drop) به کار شما می‌آید. گوشواره‌های قطره‌ای از لحاظ طراحی به گوشواره‌های آویزی مشابه هستند. منتها با این تفاوت که آنها به بلندی گوشواره‌های آویزی نیستند و طول آن‌ها کمی به پایین‌تر از لاله گوش می‌رسد. اکثر طراحی‌های این گوشواره دارای یک سنگ هستند که می‌تواند مروارید، الماس یا سنگ قیمتی باشد. همچنین، برخی از سبک‌های طراحی آنها آویزان بوده و تکان می‌خورند، اما خیلی‌هایشان هم از نوع ساکن هستند.

گوشوارِه مدل قطره‌ای

انواع گوشواره: 10. گوشوارِه فشرده

آیا گوشواره حلقه‌ای که دارید برایتان خیلی بزرگ است و به دنبال یک گوشواره کوچک‌تر می‌گردید که به گوشتان بچسبد؟ اگر اینطور است، پس می‌توانید گوشواره‌های فشرده (Huggie) را انتخاب کنید. گوشواره فشرده در حقیقت همان گوشواره‌های حلقه‌ای اما در سایز کوچکتر هستند.

این نوع گوشواره‌ها برخلاف گوشواره‌های حلقه‌ای که قطر دایره‌شان بزرگ است، به گوش می‌چسبند و قطرشان بسیار کم است. به این ترتیب، اگر شما مویتان را به مدل خاصی تزیین کرده‌اید، این گوشواره‌ها جلوی راه شما نیستند. همچنین، اکثر آنها طراحی مینیمال و مختصری دارند و می‌توانند ساده یا دارای سنگ باشند.

10. گوشوارِه مدل فشرده

انواع گوشواره: 11. گوشوارِه دکمه گوش

توجه داشته باشید که گوشواره‌های دکمه گوشی که کوچک و ریز هستند نیاز به این ندارند که شما گوشتان را سوراخ کنید. همچنین، مدل دیگر گوشواره‌های دکمه گوش هم دارای چندین نقطه اتصال به گوش هستند.

گوشواره‌های دکمه گوش (Ear Cuff) از انواعی هستند که شما می‌توانید آن را در نقاط مختلف گوش خود بپوشید. بسته به طراحیشان، آنها می‌توانند ظاهری مینیمال داشته باشند. این نوع گوشواره‌ها شبیه به گوشواره‌های حلقه‌ای بسیار کوچک هستند که شما می‌توانید چند تای آنها را به گوشتان بچسبانید. برخی‌ها هم طراحی پر زرق و برق‌تر و طول بیشتری دارند که می‌توانید آن را روی گوشتان بگذارید. 

 گوشوارِه مدل دکمه گوش

انواع گوشواره: 12. گوشوارِه قفل فنری

گوشواره‌های قفل فلزی (Hinge Back) هم مانند گوشواره‌های اهرمی چفت و بست محکمی دارند. این به این معنی است که یکی از چفت‌های آنها حالت خمیده دارد که به بست دیگر متصل می‌شود. برای همین، خیلی از جواهرسازان از چنین مدل چفت و بستی برای گوشواره‌های نوع فشرده یا حتی گوشواره‌های حلقه‌ای هم استفاده می‌کنند.

 گوشوارِه مدل قفل فنری

انواع گوشواره: 13. گوشواره جکت

در صورتی که به دنبال گوشواره با ظاهری متفاوت از دیگر گوشواره‌ها می‌گردید، گوشواره‌های جکت هم می‌توانند گزینه مناسبی برای شما باشند. طراحی گوشواره جکت طوری است که در قسمت جلویی و قسمتی که از لاله گوش رد می‌شود معمولاً یک سنگ کوچولو یا یک طراحی ساده دارد. اما طراحی پشت گوش یا قسمت انتهایی که از لاله گوش آویزان می‌شود پیچیده‌تر و در برخی از مدل‌ها حتی متراکم‌تر است.

بنابراین، مدل گوشواره جکت به نوعی برعکس خیلی از مدل‌های گوشواره‌ها است که طراحی اصلیشان در جلوی لاله گوش است. معمولاً طراحی پشت گوش این گوشواره از نوع طراحی گل، ستاره یا حتی برگ است. بنابراین، اگر شما به دنبال مدل گوشواره‌ای می‌گردید که توجه را به خوبی جلب کند، خیلی از مدل‌های گوشواره‌ جکت برای این کار خوب هستند.

 گوشواره مدل جکت

انواع گوشواره: 14. گوشواره خزنده

گوشواره‌های خزنده (ear climbers) که نام دیگرشان گوشواره‌های بالارونده گوش است، در قسمت‌های مختلف سوراخ‌های گوش قرار می‌گیرند و طرز قرار گرفتنشان به گونه‌ای است که انگار دارند از لاله گوش بالا می‌روند. برای همین، نام گوشواره خزنده یا بالارونده گوش به آنها نسبت داده شده است.

بنابراین، اگر شما به دنبال گوشواره جلب توجه کن می‌گردید که خاص و متفاوت باشد، گوشواره خزنده برای شما انتخاب خوبی است. برای مثال، شما گزینه‌های مختلف و متنوعی برای پوشیدن چنین گوشواره‌ای دارید. از یک سو، می‌توانید در یکی از گوش‌هایتان یک مدل از گوشواره خزنده را بپوشید و در گوش دیگر هم مدل دیگری را به گوشتان آویزان کنید.

 گوشواره مدل خزنده

خرید گوشواره‌ های مخصوص شما با زرنگار

گوشواره‌ها با انواع متفاوت و شکل‌های مختلفشان می‌توانند به صورت‌مان حالت‌های متنوعی دهند و شکل آن را برجسته‌‌تر کنند. بنابراین، تعجبی هم ندارد که آنها جزو یکی از محبوب‌ترین جواهرات بین مردان و زنان هستند. با این حال، اگر شما به دنبال یک چیز شخصی‌تر هستید، مثل گوشواره‌‌ای که نامتان روی آن حک شده باشد، می‌توانید به فروشگاه آنلاین زرنگار مراجعه کنید. ما در زرنگار انواع محصولات طلا مثل گردنبند، گوشواره و دستبند را می‌سازیم که اسم‌های مشتریانمان رویشان حک شده‌‌اند.

بنابراین، اگر دوست دارید گوشواره‌ای طلایی می‌خواهید که اسم شما روی آن‌ها حک شده باشند کافی است که با فروشگاه ما تماس بگیرید و سفارش خود را ثبت کنید. علاوه بر این، اگر هم خواستید می‌توانید از بین محصولات ما گوشواره طلای مورد علاقه خود را انتخاب کنید.
خرید گوشواره‌ های طراحی شده از گالری زرنگار

منبع

خرید گوشواره اسم

مقالات مرتبط

نظرات