انواع پیرسینگ: معرفی 9 مدل از انواع مختلف پیریسینگ + تصویر

در طول تاریخ روش‌های مختلفی برای ایجاد زیبایی ظاهری و ابراز علاقه شخصی وجود داشته است. مسلماً شما آشکارترین نوع لوازم و زیورآلات زیبایی را در جواهراتی می‌بینید که ما بر روی دست می‌پوشیم، یا از گردن و گوشمان آویزان می‌کنیم. اما نوع دیگری از جواهر و زیورآلات وجود دارد که به آن زیورآلات بدن می‌گویند که در زبان عامیانه پیرسینگ هم نامیده می‌شود. اما دقیقاً پیرسینگ چیست و چه انواعی دارد؟ در ادامه به معرفی انواع پیرسینگ از جمله پیرسینگ گوش، پیرسینگ بینی،پیرسینگ لب، پیرسینگ زبان، پیرسینگ دندان، پیرسینگ ناف، پیرسینگ ابرو و…. می پردازیم.

پیرسینگ چیست؟

پیرسینگ روشی است که در آن قسمتی از بدن فرد را سوراخ می‌کنند تا قطعه‌ای از جواهر را در آن فرو ببرند. تاریخ قدیمی دارد و باستانی‌ترین مورد ثبت شده پیِرسینگ به هزاران سال قبل برمی‌گردد. اما پیِرسینگ نماد چیست و مردم برای چه این کار را انجام می‌دادند؟ در گذشته مردم به دلایل مختلف پیِرسینگ را انجام می‌دادند. برای مثال، پیِرسینگ نشان دهنده اعتقادات مذهبی، سیاسی یا حتی روابط بین قبایل بود. همچنین، در روم باستان خیلی از زنان و مردان به خاطر نشان دادن ثروت و طبقه اجتماعی‌شان پیِرسینگ را انجام می‌دادند.

با این وجود، پیِرسینگ امروزه بیشتر یک نماد ظاهری و زیبایی دارد. گاهی اوقات هم افراد پیِرسینگ را برای ابراز کردن شخصیت خود یا نشان دادن نوعی روحیه مبارزه طلبی و شورشگرانه انجام می‌دادند. با این حال، انواع پیِرسینگ چه هستند؟ با ما تا انتهای این مقاله از درنگار همراه باشید تا انواع مختلف پیرسینگ را برایتان توضیح دهیم.

معرفی انواع پیرسینگ

انواع پیرسینگ: 1. پیرسینگ گوش چیست؟

حواستان باشد که وقتی که پیِرسینگ را در ناحیه لاله گوش انجام می‌دهید درد و مدت زمان ترمیمش نسبت به نواحی غضروف گوشتان سریع‌تر است. این به این خاطر است که خون بیشتری در لاله گوش نسبت به غضروف جریان دارد و برای همین، مدت زمان ترمیم آن را کمتر می‌کند.

پیرسینگ گوش روشی است که شما می‌توانید جواهرات و قطعه‌های مختلف فلزی را در نواحی مختلف گوش قرار دهید. پیِرسینگ گوش روشی است که شما بیش از همه با آن آشنایی دارید. هرچه باشد تقریباً همه ما زنان یک قطعه گوشواره را در عمرمان به تن کرده‌ایم. با این حال، گوشواره‌ای که ما از گوشمان آویزان می‌کنیم بیشتر در قسمت لاله گوش قرار دارد. اما گوش قسمت‌های دیگری هم دارد که ما می‌توانیم جواهرات پیرسینگ را بر روی آن‌ها قرار دهیم.

معرفی پیرسینگ گوش

انواع پیرسینگ: 2. پیرسینگ بینی چیست؟

پیرسینگ‌های بینی معمولاً در نواحی حفره و تیغه بینی انجام می‌شوند مظاهری ظریف و بامزه را به صورت شما می‌دهند. در موقع انتخاب جواهر برای پیِرسینگ بینی، شما انتخاب‌های زیادی دارید. برای مثال، شما می‌توانید جواهرات پیِرسینگ بینی با انتهای میخی، انتهای پیچشی، استخوانی، حلقه‌ای و … را انتخاب کنید.

جهت مشاهده و  خرید گوشواره اسم به گالری طلا زرنگار مراجعه فرمایید.

معرفی پیرسینگ بینی

انواع پیرسینگ: 3. پیرسینگ لب چیست؟

پیرسینگ‌های لب اغلب جواهراتی با سنگ هستند که شما می‌توانید آنها را در نواحی اطراف لب قرار دهید. همچنین، جواهراتی از نوع حلقه‌های کوچک هم وجود دارند که شما می‌توانید آنها را از لب‌تان هم عبور دهید. جواهرات پیِرسینگ لب بسته به نوع مدلشان می‌توانند از نوع حلقه‌ای یا از نوع انتهای میخی هم باشند.

معرفی پیرسینگ لب

انواع پیرسینگ: 4. پیِرسینگ زبان چیست؟

با این که شاید پیرسینگ زبان به اندازه پیِرسینگ لب یا گوش انتخاب رایجی نباشد. اما خیلی‌ها دوست دارند این کار را انجام دهند. در مورد پیِرسینگ زبان باید کمی بیشتر محتاط باشید، زیرا در این روش امکان ابتلا به عفونت‌های دهانی زیاد است. با این حال، اگر جواهراتی که شما برای پیِرسینگ زبان استفاده می‌کنید از نوع مرغوب باشند و کسی که این کار را برای شما انجام می‌دهد حرفه‌ای باشد، ریسک‌های انجام این روش هم کمتر خواهد بود.

برای  خرید پلاک اسم  و اطلاع از قیمت محصولات به ویترین محصولات ما مراجعه کنید!

معرفی پیِرسینگ زبان

انواع پیرسینگ: 5. پیِرسینگ دندان چیست؟

پیرسینگ دندان هم جزو پیِرسینگ‌های دهانی است. در این روش، سوراخکار در دندانتان سوراخی را به وجود می‌آورد و از آن جواهر را با دقت رد می‌کند. خیلی از جواهرات دندانی از نوع سنگدار هستند که شما می‌توانید در آن سنگ‌های الماس، یاقوت، کریستال و … را بگذارید. معمولاً سوراخکاران جواهرات پیِرسینگ دندان را بر روی دندان‌های جلویی می‌گذارند که آشکار و از نواحی لثه دور باشند.

معرفی پیِرسینگ دندان

انواع پیرسینگ: 6. پیِرسینگ ناف چیست؟

پیرسینگ ناف معمولاً در ناحیه‌ای کمی بالاتر از نقطه ناف شکم انجام می‌شود. به این صورت، جواهر می‌تواند بر روی این ناحیه آویزان باشد. جواهرات پیرسینگ ناو می‌توانند از نوع جواهر به شکل دامبل خمیده، جواهرات به شکل پیچشی، از نوع حلقه بسته یا حلقه با انتهای باز باشند.

معرفی پیِرسینگ ناف

انواع پیرسینگ: 7. پیِرسینگ ابرو چیست؟

در پیرسونگ ابرو سوراخکار در ناحیه بالای ابروی شما سوراخی به وجود می‌آورد و از آن جواهر را رد می‌کند. به این صورت، جواهر شما در دو طرف ابرو نمایان است. بیشتر جواهرات پیرسینگ ابرو از نوع دمبلی هستند که این نوع می‌تواند حالت صاف، میله‌ای یا حالت خمیده و حلقه‌ای داشته باشد. همچنین، برخی از پیرسینگ‌های ابرو حالت حلقه‌ای دارند که شما می‌توانید آن را از دو طرف ابرویتان آویزان کنید.

معرفی پیِرسینگ ابرو

انواع پیرسینگ: 8.پیِرسینگ میکرودرمال چیست؟

پیرسینگ میکرودرمال یک روش نسبتاً جدید پیرسینگ است که در آن سوراخ کار جواهر را به صورت صاف روی سطح پوست می‌گذارد. بنابراین، این نوع پیرسینگ بر خلاف پیرسینگ معمولی فقط یک نقطه ورود دارد و از نقطه دیگر پوست بیرون نمی‌آید. از این رو، انتهای پیرسینگ میکرودرمال زیر پوست قرار می‌گیرد. روش میکرودرمال اخیراً خیلی محبوبیت پیدا کرده به خاطر اینکه نسبت به روش معمولی پیرسینگ آسان‌تر است.

بررسی پیِرسینگ میکرودرمال

انواع پیرسینگ: 9. پیرسینگ اسمایل چیست؟

پیرسینگ اسمایل یک پیرسینگ‌ داخل دهان است که سوراخ کار آن را از بافت لب بالایی به بافت لثه بالایی وصل می‌کند. بنابراین، جواهر این نوع پیرسینگ معمولاً پنهان است تا زمانی که شما لبخند بزنید و دندان‌هایتان را آشکار کنید. برای همین است که به آن پیرسینگ اسمایل یا پیرسینگ خندان می‌گویند.

معرفی پیرسینگ اسمایل

عوارض پیرسینگ چیست؟

همچنین، اگر از پیرسینگ به خوبی مراقبت نشود یا یک فرد غیر حرفه‌ای این کار را انجام دهد، می‌تواند آلودگی‌های پوستی را روی سطح پوستتان ایجاد کند. علاوه بر این، برخی از پیِرسینگ‌ها که در دهان و روی دندان انجام می‌شوند هم می‌توانند باعث رخ دادن آلودگی‌های دهانی و دندانی شوند.

با اینکه شما با پیرسینگ می‌توانید قطعات جواهر زیبایی را روی اعضای مختلف بدنتان سوار کنید،اما انجام این کار هم می‌تواند عوارضی را برایتان داشته باشد. برای مثال، ممکن است شما به فلزات پیرسینگ حساسیت داشته باشید و سوراخ کردن و تماس مداوم آن با پوست شما باعث قرمزی و خارش پوست‌تان شود.

جهت کسب اطلاعات در مورد انواع گوشواره به مطلب  معرفی جدیدترین مدل طراحی گوشواره در سال 2024 مراجعه فرمایید.

عوارض پیرسینگ

نکات انجام پیرسینگ

از سوی دیگر، شما باید از جواهرات پیِرسینگ خودتان به طور منظم مراقبت و آنها را تمیز کنید. علاوه بر این، در زمانی که ناحیه دور پیِرسینگ شما بر روی بافت پوست دارد ترمیم می‌شود، نباید به آن دست بزنید و وارد مناطقی مثل استخر، رودخانه و دریاچه نشوید.

با توجه به عوارض پیرسینگ که ما در بخش قبل توضیح دادیم، می‌توانید متوجه شوید که انجام این کار خالی از پیچیدگی و عوارض نیست. بنابراین، بهتر است چند نکته را در مورد انجام پیِرسینگ رعایت کنید. اول از همه شما باید به مرکزی مراجعه کنید که در آن افراد حرفه‌ای اعمال پیِرسینگ را انجام می‌دهند. به هیچ وجه خودتان این کار را انجام ندهید. همچنین، در آن مرکز باید افراد با سابقه و با تجربه این کار را انجام دهند و از ابزار ضدعفونی شده لازم مثل دستکش استفاده کنند.

نکات مهم در انجام پیرسینگ

خرید جواهرآلات شخصی سازی شده با زرنگار

جواهر آلات از هر نوع که باشند (از جمله پیرسینگ) می‌توانند به ما اعتماد به نفس دهند و زیبایی‌هایمان را برجسته کنند. مخصوصاً جواهراتی که از فلزات گرانبها مانند طلا ساخته شده‌‌اند جذابیت زیادی دارند. بنابراین، اگر شما به خرید گوشواره، دستبند یا گردنبند طلا علاقه دارید، می‌توانید از سایت زرنگار بازدید کنید. ما در سایت زرنگار انواع جواهرات طلا با اسم مشتریان را می‌سازیم.

بنابراین، اگر شما دوست دارید که جواهرات طلایی شخصی‌سازی شده داشته باشید که اسم خودتان یا اسم کس دیگری رویش حک شده باشند، پیشنهاد می‌کنیم که حتماً سری به فروشگاه آنلاین ما بزنید. همچنین، ما در این فروشگاه مجموعه‌‌ای از محصولات گردنبند، دستبند و گوشواره را برای خرید شما عزیزان قرار داده‌‌ایم.

خرید جواهرآلات شخصی سازی شده از گالری زرنگار

مقالات مرتبط

نظرات